środa, 22 lutego 2012

Sernik Wiejski



naszło mnie na smak  z dzieciństwa..Sernik...przetrząsnęłam wszystkie możliwe przepisy świata apropo serników, z brzoskwiniami, kruszonką...budyniem..czekoladą..
dziś walczę o przywrócenie najzwyklejszego sernika na świecie do łask
już jak mieszałam masę z serem wiedziałam, że będzie cudowny. Jest delikatny, puszysty,czuć cytrynę, rodzynki- namoczyłam w likierze pomarańczowym...no super





skład:
- 5 dag rodzynek
- 4 łyżki rumu ( ja dałam likier pomarańczowy)
- 7,5 dag migdałów
- 7,5 dag słodkich sucharków
- 12,5 dag masła
- 20 dag miałkiego cukru
- 1 torebka cukru waniliowego
- 5 jajek
- skórka starta z 1 cytryny
- 3 łyżki soku z cytryny
- szczypta soli
- 1 kg białego sera tłustego lub półtłustego
- 1 opakowanie budyniu wanioliowego
- 1 łyzka kaszki manny
- cukier puder do posypania

  1. Rodzynki zalej rumem ( lub likierem ) i zostaw na 3-4 godziny pod przykryciem.
  2. Utłucz lub posiekaj migdały
  3. Sucharki rozgnieć wałkiem ( ja uzyłam ściereczki inaczej okruchy będą wszędzie )
  4. Wymieszaj migdały z okruchami sucharów. Przygotuj tortownicę- nasmaruj ją masłem i wysyp dno okruszkami z migdałami.
  5. Masło utrzyj mikserem, stopniowo wsypuj cukier, cukier waniliowy, dodawaj żółtka, skórkę cytrynową, sok z cytryny i sól. ubijaj aż masa będzie gładka. 
  6. Rodzynki wraz z zalewa włóż do pokruszonego sera.Wsyp proszek budyniowy i kaszkę mannę.Zmiksuj, dodaj masło z jajkami i dodatkami, zmiksuj razem.
  7. Ubij białka na sztywno, delikatnie wymieszaj z masa serową.Włóż masę do tortownicy.
  8. Nagrzej piekarnik do tem. 180 st. Wstaw sernik na 75-90 min.Gdy ostygnie zdejmij obręcz tortownicy, posyp cukrem pudrem.



8 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie :) Nie opadł wogóle, taki mega puszysty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to chyba dlatego że po upieczeniu trochę stał w piekarniku, dopiero po jakimś czasie go wystawiłam, rozpływa się w ustach

      Usuń
  2. musi być pyszny, wspaniale ci wyrósł ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zasługuje na miano "the of the best", jak do tej pory zrobił szał wśród znajomych ;)

      Usuń
  3. sernik rewelacja.
    POLECAM.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tee Anonimowy Maćku ;) wpadaj na tartę :D

      Usuń
  4. Witam! Bardzo fajny przepis tylko na jaką formę on jest? Dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie forma miała średnicę 23 cm, to jeden z moich ulubionych przepisów :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi